costa rica

costa rica

søndag 20. januar 2008

9dager t avreise...=)

her ska me bo den fusta ukå=)



Då va d bare 9 dager igjen te avreise! tiå går me stormskritt å eg vett ikkje om eg heilt fylle me! dår e så møje så sko vore gjort, så mange å vore me å sagt hade te, men for lite dager igjen å gjør d på! men men.. ska nok klara d og!

den sista tiå har gått me på å forbereda, skaffa ting me trenge å nøde tilværelsen heima. me har fått tak i sånne skikkelige villmarkens sønn bukser, sånn beige, så du kan ta av beinå på.. å sånn ei skjorta.. så me bler beige, litt kjedelig, men d va d de hadde.. åsså e der uvfilter å myggmiddel i de så me ska ver beskytta mot dette..



me va og innom Apoteke.. d va jo litt av ett syn d og.. heldigvis hadde eg vore innom å bestilt d eg sko ha på forhånd, men fytti så møje d blei.. eg kjøpte for 5000 kr i bare medisiner.. men d kosta jo 4083.. åsså kom nasedråper som eg må gå på kver dag i tillegg, å ein pencilinkur å diverse.. så eg gikk ut fra apoteke me 22esker..:O heilt sjugt!!


drikkevaksine har me og vore igjennom.. eg å kine fant ut at me sko ta denne rett itte treningå på mandagen, men så motte me jo holda oss fra mat å drikke i 2t før me tok vaksinen.. så me motte venta te seint;) fikk og ett par advarsla om at d ikkje va heilt den beste smaken å at folk sleit me å ikkje kasta opp ittepå.. men itte kine tok meg på sengå å sa nå ska me ta vaksinen, rakk eg ikkje tenka så møje øve d før d va gjort. te min forbauselse smaktan sånn så de c-vitaminene i ei kvite krukka smake.. bringebær.. dår va jo kullsyra i som ikkje va heilt goe då, men alt i alt va d ikkje gale. siden me ikkje kunne spisa på ein time ittepå heller, gikk me me ein heller dårlig ittesmag i munnen, å gikk å smårapte opp kullsyrå som du kjente eksploderte i magen.. hehe.. ein heller morsom opplevelse..;) heldivis sko me sova ittepå;)

når d komme te pakking så ende eg alltid opp me å sitta å klø meg i hode. ke i alle dager tar du me deg på ein tur som denne? eg har ein sekk på rundt 70l som eg ska leva i.. sekken e nå fylt me medisiner å diverse. men ke i alledager ska eg ha me meg av kler? nogen forslag?

Ingen kommentarer: