costa rica

costa rica

lørdag 5. april 2008

Cape Town - Amazing!!!

da va me komt oss te afrika. itte ein 13 timers flytur, som gikk veldig smertefritt, landa me i johannesburg. me sjekka ut og sjekka inn igjen, siden me sko vidare med fly te cape town. me motte venta i 2.5 timer, men d gikk veldig fort. me hadde frokost nummer to her, og spilte kort. pa flyet te cape town, sovna eg for me tok av og vakna bare 15min for me sko landa. turen tok vel 1t og 45 min.. vakna vell nar me fikk frokost pa flyet og, som blei var nr. 3, men va ikkje sa sulten og d frista ikkje sa veldig, sa eg sov vidare!

vell framme fant me bagasjen var, for me fant nogen te a kjore oss te hostellet. her hadde Cahtrin og ksenia allerede sjekka inn, og me blei godt motatt av de. Cathrin redda dagen min, me og overraska meg med 2melkesjokoladeplater og ein firklover!!! endelig!!!=) norsk sjokolade e dypt savna her!! jaffal av meg som e sjokoholiker heima!! =)

itte a ha lagt bagasjen pa romme og slappa litt av, gikk me for a spisa, valg av plass blei ganske enkelt fordi nar me gikk nedover gaten kunne me se ein regnskur komme mot oss, og tok inn pa nermaste restaurant.. men de hadde veldig god mat her!! itte ein rundttur i byen gikk me tebage igjen og slappa litt av pa hostele. me handala litt mat, d e kjokken her sa me ville jaffal laga frokost/ kvelds her sjol.

itte litt planlegging av dagene, me ville ikkje gjer de samme tinga som me ska jer pa safarien de fuste dagene, som a ga opp table mountain og cape point osv, gikk cahtrin, hanna og ksenia og kine opp.. eg satt igjen i tv-stua for a se arsenal - liverpool.. te min utfordring va kommentarene pa portugisisk. ite 5min av kampen eller noge kom Matt, ein av de som jobbe pa hostele ned for a henta noge. han og ein heile gjeng satt oppe og sag a eg va veldig velkommen opp.. sa eg blei md de opp.. d va bare gutter der, sa de blei litt overraska nar eg kom for a se fotballkamp og ikkje for a drikka..;) va ein bergenser der og.. itte kampen gikk eg, kine, matt, bergenseren remy, og ein heile gjeng ut! va fuste pa ein bar, sa gikk me te ein aen bar, for me gikk heim i 3tia. va veldig kjekt a se kossen nattlive va her, men litt skummelt og.. dar va ganske mange tiggere pa vei opp.. men Matt blei nr. 5 i teakwondo i VM sa me folte oss veldig trygge! =)

dagen eterpa gikk me pa stranden, herlige kvite strender, men sjoen va kjempe kaldt, nesten som norsk sjo.. kanskje kaldere og. me va og med pa a skrive "save electricety" pa stranden, d kom pa nyhetene osv.. hehe.. ganske kult!! sa gikk me tebage og reiste te ett town ship der me fikk lokal middag, lokal dans og musikk! kjempe kult! men na gar internetten ut her, sa resten av oppholdet far vente te neste gang eg far internett.. ska ver her i cape town to dager te, a regne med at der e internett pa hostele me ska bo der og!!=)

1 kommentar:

Elin sa...

Hei Vennen!

Eg e stadig imponert over alt dokke får oppleve!

Eg og vil!!!!

Kos dokke på safari!
Glede meg til å komme på jobb i morgen og sette nye nåler i kartet!

Hils!
Klem fra Mamsen