costa rica

costa rica

torsdag 12. juni 2008

siste del av costa rica og forste del av Cuba:)

ja da hadde me opplevd den karibiske kysten av costa rica og! d blei te at me bodde pa d billige, litt sjipe men reine hostellet. forste kvelden gikk me ut for a spise og sag pa veien ein live konsert.. Ein smasyk Karoline og ein trott hanna gikk tilbake te hostellet, mens eg, elise og kine fant d for gondt t a ga heim og fant ut at me ville hoerre litt bob marley for me gikk te sengs! va ett va costa ricas mest populaere live band som spilte! de va veldig aktive pa dansingen, spesielt han eine som te tider danset meir enn han sang.. tog heilt av..!! de va kjempe flinke!! me ligte spesielt godt bevegelsene te den eine sangen.. ska legge ut film av d nar eg komme heim a far kjopt ny kabel til kameraet..! =)

me traff nogen danseglade damer fra argentina her..! hu eina madde matchende wannabe dongerikler.. ei stram stram bokse, og ein topp i samme monster..! ganske kult.. a knall roed leppestift a svart har!! va ett fantastisk syn.. hihi.. off.. jaja.. hu andra hadde noytrale kler, men trakk seg oppmerksomheten pa dansingen, som bokstavelig talt tok heilt av!! heilt fantastisk!! me va pa konsert te bandet slutta a spille.. sa blei d dans og musikk styrt av djen.. han spilte ett par gode gamle later, som vengaboys og diverse.. va kjempe kult.. heilt te an begynte a snakke meir enn an spilte musikk, kommenterte sangane, sa sangane fore de blei sunget a hadde ein veldig irriterende bilhorn lyd an satte pa heila tia midt i sangen a ein teknostemme som dukka opp inniblandt..! da fant me ut av d va pa tide a ga.. klokka var 2 a me hadde jo planer om a sta opp tidlig uansett!

dagen etter spiste me ein kjempe god frokost pa favorittrestaurranten var, egg, grovt broed og frukt.. sa gikk me pa stranden a la oss.. men regenet kom kl. 1 sa da kapuitulerte me te dataer, shopping og kortspilling pa rommet! koselig..! va nesten som a ver pa hyttetur i norge!!;)

eg a kine tok ein gatur langs stranden nar regnet ga seg, fant ut at me motte bevege oss litt og!! va kjempe flott tur!! knall svart strand og kvitt bolgeskumm.. fantastisk!!

pa kvelden gikk me ut for a spise pa favorittrestaurranten var.. eg hadde papas fritas, og stekt egg..! va ein gutt som satt bak kine som lignet veldig pa en fra hommersaak! for at d ikkje sko ble apenlyst at me snakte om de, kunne ikkje kine snu seg.. blei for unaturlig.. sa karolline og elise provde a ta bilder av denne blonde gutten i striper.. va tre gutter i stripette skjorte der sa va litt vanskelig a skjonne kem eg meinte.. me lo litt av dette pafunnet og folete oss sa diskre. da bilde omsider blei tatt satt me a spokte om " haha.. tenk hvis han e norsk men snakke engelsk bare fordi d e nogen engelske der.. " sa lo me a snakte om diverse situasjoner som kunne ha oppstatt a provde a tenke tebage pa om me hadde drede oss ut pa dette viset for.. d hadde me ikkje fant me ut.. sa me snakte videre a tenkte tebage pa afrikaturen.. plutselig kom d ein sang av royksopp pa hoytalerne.. a me reagerte selvfolgelig.. norsk musikk i costa rica liksom.. han eine pa borde bak oss der han blonde satt, spuerte om me kjente te bandet.. a elise forklarte ivrig at d va et norsk band.. han sa han viste dette.. a me spurte koffar.. da sag han blonde gutten opp " Jeg er fra oslo.." han hadde hoert alt me hadde sag6t a lagt merke te bildene.. off off.. hadde me ikkj edrede oss ut for, gjor me d jaffal na,..;) morsomt!! me kunne ikkje stoppe a le..! fantastisk flaut a morsomt!!!

dagen etter gikk me tidlig pa stranden for a nyte litt sol.. herlig!! denne dagen va vergudene me oss a me blei levende stekt..! spesielt nogen av oss! Kine blei sa brent at hu he gatt me bobler pa haken i nogen dager na... sa hu a karoline gikk te rommet, og hanna gikk pa dataene.. eg a elise bada litt te for me sovna ein time te pa stranden.. i 3tiden gikk me og pa dataene for me gikk tebage a dusja og gikk a spiste igjen pa var favorittrestaurrant!!! herlige dager her!!

dagen etter reiste eg kine og Hanna. me blei henta 06.20 for me sko rafte for me reiste tebage te san jose.. me va i elven i 4 timer, inkludert ein matpause pa 20 min.. va kjempe kult.. me va pa level 3- 4+ sa me hadde nogen stryk som faktisk va pa kanten te a bli skumle og nogen som va bare smabolger liksom.. midt i d eine store stryket pa level 3+ /4 hadde me nogen litt talentlause padlere, sa nar alle sko "get down" ta opp fottene og legge seg i raften, blei eg a kine dumpa av.. sa me endte opp i vannet.. eg rakk ikkje a tenka pa at eg va i vannet foer eg begynte a svomme etter aaren, som var min foerste reaksojn.. "redd aaren" sa gikk d opp for meg at eg faktisk va i vannet og begynte a se meg om etter baten.. den eine elvekajakken kom bort te meg og ba meg holde meg fast i han.. okei.. men me va jo midt i stryket, sa i de store boelgene, og den vanskeligste delen av stryket lag eg i vannet a duppa innte ein elvekajakk.. provde a holde beinene oppe men d gikk ikkje.. strommen va for sterk.. men eg traff heldigvis ingen steiner..! trur reddningsmannen min blei litt forskrekka nar eg lo a lo a lo nar han kom te meg.. syns dette her va kjempe kult a klarte ikkje slutta a le.. hehe.. morsomt.. kine landet nermere baten, sa etter a ha gitt opp de 3 arene som la rundt henne ble hun reddet oppi raften foer resten av stryket.. jaja.. shit happends! va kjempe kult!!

langs elvebreddn fikk me lefser, skinke, ost, salat og tacochips og dip! saa va d 1t og 15 min rafting igjen!! va kjempe kult!! men syns ikkje d va fint av alle elvekajakkene som lekte seg rundt der a bare gjorde meg sjalu!!;)

etter raftingen reiste me te san jose og tok igjen inn pa tranquio backpacker.. me gikk inn te sentrum for a kjope ein bagg te meg.. nar me passerte den ein sportsbutikken blei eg tilbudt sko, type og drink.. haha.. dust!! fant ein stor addidasbag som va brukbar for de to siste ukene! sa spiste me middag a gikk a la oss..

dagen etter reiste me te cuba..! flyturen gikk bra, bortsett fra at eg satt i midten, de to andre sov og de viste bare halve filme.. de stoppa filmen midt i.. teit!! men men,.. va bare 2 t og 15 min sa funka fint d!! vell framme i Havanna fikk me litt problemere med a finne adressen te der me sko bo, men kine fiksa biffen pa internett pa flyplassen! sa tok me taxi.. foerste som skjedde va at han va for opptatt av a hilse pa ein aen bil at han kjoerte inn i bilen forran som stoppa pa rodt lys.. men te all flaks viste d ingen ting.. ett stykke etter dette blei me stoppa av politiet.. heh.. trur ikkje han hadde heilt dagen, men han fikk ikkje noge her heller..! sakom me endelig fram te Blanca appartment, som e hjemme hos ein familie.. me fikk soverommet te familien a dei sov pa sofaen i stua.. off.. foelte meg litt dum da ,men d e jo sann de jer d her.. a d e sann de tjene litt ekstra penger..! me fikk middag her, kyllig og ris, foer me gikk litt rundt a sag.. giki til hotel ingleterra der me fikk litt turistinformasjon og booka ein citytour for dagen etter.. sa satte me oss a tok ein is a ei cola, foer me gikk langs strandpromenaden!! veldig koselig!! mange puselyder og kysselyder som blei slengt etter oss, men d e me blitt advart om..

na ska me pa city tour.. blir bra!! far me jaffal me oss d viktigste her!!=) forsteinntrykket av cuba e bra!! glede meg te a utforske litt meir!! men e ganske fasinerende a se kossen de leve a kor lite de faktisk har i ett hus!! =)

1 kommentar:

Elin sa...

Hei

Cuba høres fantastisk ut!

Eg og vil!!!!

Ha ein fortryllande dag!

Klem fra Mamma