costa rica

costa rica

torsdag 5. juni 2008

a uhellet fortsetter...! hvertfall for meg!

etter ein veldig uheldig reisedag te costa rica, viste d seg at min uflaks hadde bare sa vidt startet! allerede etter ein dag pa stranden a i sjoen fikk eg ett oppskrapet lar og utslett pa begge larene.. klor masse!! har og masse kleggstikk fra machu picchu pa begge leggene som kloer noge forferdelig.,.! men dette e bare bagateller...

i gar kveld va eg veldig troett sa eg a kine la oss i 21.30 tiden.. hanna satt fremdeles pa dataen.. eg la min favorittshorts, som eg hadde store planer om a reise hjem i om 3 uker, i ryggsekken min, sammen med en singlett og ein bh' med 200usd i..(!!) hihi.. i sekken va og alle tingene mine, som kler, ladere te kameraene mine, 2stk, ipoden og mobilen, samt kabler te eg trenge for a laste opp bilder fra kamera te dataen, elle laste over musikk fra data til ipod.. ellers va d mange suvenirer, medisiner eg trenge daglig og diverse ting.. grunnen te eg ramse opp ke som va i sekken min, e for at mens eg sov, ein gang mellom 02.00 og 05.15 blei dette stjale fra meg!! skikkelig surt!! vett ikkje ke som kan ha skjedd!! eg vakna opp a gikk pa do.. kom ikkje pa at eg sko sjekka om sekken sto der sa eg vett ikkje om an va der eller ikkje.. sannsynligvis ikkje.. itte ein kort dotur a ein sjapp skjekk av e-mail (va vekke max 5 min) kom eg opp a sekken va vekke! eg sjekka heila hostellet, men ingen ting! hosteleieren reagerte me a benekta at d kunne ha skjedd.. heh.. "ja for eg pleie jo gjomma sekken min for a tulle me d" heh.. nei.. sa hu gikk tebage te sengs.. merkeligt..! itte enda ein leiteaksjon va d fremdeles ingen funn.. dataen te han eine pa romme va og vekke! me va bare oss 4 pa rommet.. va ett 4mannsrom, der me 3 jentene sov sammen med ein canader som hadde vore der i 2 uker, som kristine og de va blitt godt kjent med..! sa dataen hans va vekke og min sekk!

koffar han/de bare tok mitt a hans data vett eg ikkje.. de hadde til og med lagt posen med mat som stod pa toppen av sekken, ned pa gulvet..! hmm.. Hanna, kine og hans sekk lag som eksploderte bombver pa gulvet, sannsynligvis derfor dette ikkje blei tatt.. eg hadde for ein gangs skyld alt inni sekken min, sa min sekk va egentligt klar te a tas opp a ga.. sikkert derfor.. skikkelig surt uansett! heldigvis hadde eg last inne pass, bankkort og kamera!! sa d har eg fremdeles, sammen med halvparten av klena mine!

etter 2timer pa politistasjonen fikk eg ein 4siders politirapport, og kunne ga itte a ha blitt avhoert pa ke som skjedde..! siden me ikkje fikk reist te nasjonalparken i dag, reiste me te san jose, der me sko sjekka at monika hadde komt seg vell fram.. hu blei frastjalet pass den dagen de tok bussen te flyplassen, pa vei ut av bussen va d nogen som snappet sekken som la under sete hennes, foer henne..! sa hun motte ha ett par ekstra dager i san jose, for a fa midertidlig pass.. mobilen va skrudd av, den nye billetten va kanselert pga monika hadde ikkje ringt a bekrefta at hu sko ha an.. a ingen hadde hoert noge fra na.. sa me tok turen te san jose, der me fant ei fornoyd monika, som hadde teslutt fatt kontakt med de hjemme, fatt beskjed om den kanselerte flybilletten, ordnet ny billett og hadde nar me kom te flyplassen sjekket inn bagasjen! sa da va hu klar for take off! heldig vis!!

sa starten pa costa rica har vore langt fra bra!! i tillegg te denne smorja e d regntid her, sa d regne kver kveld, men e opphold pa dagene.. me prove a komme oss te den karibianske siden pa fredag, for der e d bedre ver.. ska og prove videre a komme oss te cuba rundt den 12..:) hape uhellet snus og gir oss litt flaks og gode dager framover!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.

Skikkelig surt med sekken din:(
Nå gleder vi oss til at dere snart kommer hjem, og høre på alt dere har å fortelle. Ha en fin tur videre:)

Klem fra Kine`mamma:)

Jordå rundt 2008 sa...

heihei! ja skikkelig surt, men kan ikkje jer sa mye med d! ska ikkje odelegge siste ukene jaffal!! kine e jo sa grei a lane meg litt plass i sekken hennes, har ikkje funne ein plass a kjope ny bag/sekk enda.. e pa puerto viaje na, som ikkje e sa turistifisert enda..! men ska klara meg de siste ukene pa d eg har!! =) korti reise du te tyrkia? blir kjekt a komme hjem a fortelle om alt jah!!=) klem