costa rica

costa rica

søndag 30. mars 2008

Hongkong






itte ett par fantastiske dager i pattaya, jumtien beach, me varme, sol, strand og sjø reiste me te hongkong. de siste dagene i jumtien va d nermare 37 grader i sjøen, va liksom ikkje avkjøling å gå ned i sjøen, men va varmt.. så me smelta nesten vekk..;) men me klage ikkje:) hadde d kjempe kjekt her, og avslutta de to siste dagene på ein kjempe kul restaurant, cabbages & condoms, der alt va av kondomer. ein store julanisse av kondomer, julatrepynt av kondomer, bordplatene va dekorert med kondomer inni og de delte ut kondomer når me gikk.. ganske morsomt.. va ein del geniale skilt og, som eg ska legga inn bilder av når eg komme tebage te hotelle der eg har kabelen te kameraet. stop for eksempel på ett skilt: Don't steal, the goverment doesnt like competiton.. hehe..

itte ein kort flytur landa me i Macau, så been there, done that.. hehe.. va ein liten plass med mange fancy byggninger..:) me ankom HongKong på kvelden så me fikk med oss alle de høye byggningene med lys og d va kjempe fint:) veldig fascinerande og utroligt!! hadde litt problemer med å finna fram te hostelle, men itte ein tur innom internetten på ett hotel, fant me fram.. romme va veeldig lite, va akkurattto enkeltsenger + 0.5meter i bredde.. sko du dusja må du sitta på do..;) men d e reint og heilt grei pris..:)

i mårres va me på ein tradisjonell hongkong frokost, der de kom me mange forskjellige retter og du konne bare peke og velge.. va kanskje ikkje så mye for meg som ikkje e så veldig begeistra for sånnein mad, men va heilt ok.. kult å ha opplevd d og..:)

nå ska me vist på ein restaurant med hege og nogen fra skolen hennas.. for min del håpe eg på litt bedre mat her, men.. heh.. lov å håpa kan me sei..;)

3 kommentarer:

Mamma Otta sa...

Hei, fint å lese om Hong Kong; dere rykker stadig framover på denne eventyrlige reisen! Jeg tenkte jeg ville si fra at jeg tror det er lagt ut virus i noen kommentarer på bloggen din,- om det er på Kines vet jeg ikke - Iallfall så er det fremmedartet navn der den eneste kommentaren er See here, and here, og så er det lagt til link til ordet here. Jeg trykket på, og da kom det opp en rar side om installasjon av virusbekjemper. Jeg tror heller det da er virus. Jeg håper jeg fikk avsluttet tidsnok til at det ble noe kluss hos meg... Bare så du(og andre blogglesere) vet det... Hilsen Hannas mamma:-)

Anonym sa...

Åhhhh... så utrolig mye kjekt dokker får oppleva. Hørres heit fantasisk ut. Bare ein bitteliden smule misunnelige.. ; )

Kos dokker masse videre å ver forsiktige på safari.

Klem fra Mathilde og Annette

Jordå rundt 2008 sa...

takk for advarselen..! vett at d e noge tull der, prove a sletta de, men nogen av de gar ikkje vekk.. satse pa at alle far d med s eg na..;)

ja. e bare a reisa annette..;) eg kan passa mathilde eg..;) hehe.. kjekt at dokk folger med!! i mara reise me te afrika.. blir litt skummelt, men spennandes og..;) hilsa heim!! =) stor klem