costa rica

costa rica

fredag 9. mai 2008

brasil

turen te cabo frio gikk bra! fikk truffe alle isamen, fikk brunost og knekkebrod av ingvild, noge som va verdt heile turen!! fytti sa godt d va a smaga d igjen!! =)

sagen etter reiste me pa ein daytour, rundt i rio.. me reiste opp a sag jesusstatuen, som va svaer..!! siden eg he d me a sla hjul rundt omkring motte eg jo jer d her og.. men d va masse folk rundt sa d va litt av ett styr.. 3personer stod rundt a passa pa a skapte apning.. kine hadde ikkje heilt dagen med kamera, men itte 100forsok (foltes d som) kom kristine a klarte ta ett ganske bra ett!=)

etter dette reiste me a sag pa rio sin storste katedral.. katedraler e ganske stort her, siden de fleste her e katolikker..! va heilt enorme katedral!! lys i alle farger og de sykeste glassmaleriene langs veggene!

etter dette fikk me ein omvisning i karnevallgaten.. va ganske kult! de hadde egne tribuner du kunne sitte aa se pa paradene.. va jo ikkje karneval nar me va der, men de spilt brasiliansk musikk sa me danste litt samba sa me fikk nogen kule bilder.

sa fikk me ein kjoretur rundt maracana stadion.. som gar som verdens storste stadion.. me kunne ikkje ga inn fordi d va finale dagen etter i cupen i rio..

sa reiste me te sukkertoppen, som e to fjelltopper du ma ta taubane opp.. heilt merkelig, eg har hoppa ut fra ett fly og slengt meg utenfor ett fjell, men i taubanen, da kjente eg at eg blei nervos...;) hehe.. me fikk solnedgangen her sa d va bra!! heile turen tok litt meir enn 5 timer.. va ein bra tur, der me fikk med oss rio.. mangla bare strendene, men heldigvis va eg og kine nede og bada for denne turen! sa d gikk fint..!;)

Botafogo - Flamengo (1-3)
den store finalen.. d va sundag a me sko pa fotballkamp!! finale i fotballcupen de har her i rio.. d va storfavoritten flamengo som spilte mot botafogo pa maracana stadion.. me kom der 2timer for kampen og allerede da va d kjempe masse folk. bade utenfor og innenfor banen! va godt me kom lenge for, for d va fullsatt stadion og nesten 100.000 tilskuere,, ( ca 25.000 som heia pa botafogo og ca 75.000 som heia pa flamengo) sa ddu kan sei d va masse folk..

etter 5min av kampen va d allerede 2gule kort sa du kan sei d kom te a bli ein hatkamp me masse frispark.. og d blei d.. blei jaffal oppstyr blandt publikum nar keeperen pa flamengo tabba seg ut og slapp inn ett veldig lett mal.. heile stadion falt te ro.. men etter pausen kom obina inn og scorte.. da eksploderte stadion.. heilt sygt..!! sa rett etter dette scorte flamengo ein gang te.. a eg trudde virkelig ikkje d kunne bli sa godt trokk pa ein fotballbane..! heilt vildt!! men mot slutten av omgangen, publikum komte og fotballen trilla.. a den trilla i mal ein gang te! fytti for ett trokk!!! heilt vildt!! heile stadioen rista og du kunne kjenne betonggulve gav etter.. me bare satsa pa at an ville holde..;) ve heilt enorm opplevelse.. frysninger pa ryggen og masse energi, te tross for at eg hadde akutte dodater igjen.. og d va skikkelig gale te tider.. va veldig darlig, men klarte meg.. va ein kjempe fin kveld..

probleme va bare d at kristine, ida h og monika sko ta flyet tebake te sao paulo denne kvelden, og pga fotballkampen rakk de ikkje flyet.. tok 2timer a komme ut av stadioen, pga slosskamper og diverse..! sa de motte ta bussen te sao paulo, men sjol da rakk de ikkje flyet videre te lima.. stakkars jenter! men d ordna seg og de kom te lima i tide! ;)

dagen etter reiste me videre te copacobana.. der me sko mote gapgruppa me sko reise videre fra rio - buenos aires med.. me va der kl. 11.00 og me sko plutselig ikkje mote for 19.30 sa me gikk litt rundt i omrade og kjopte brasildrakt, spiste og va pa stranden i skyer og yr.. sa traff me gruppa som bestod av ett eldre ektepar pa rundt 50, ett ektepar pa rundt 30, noen i 20arene og 3engelske jenter som va ett ar yngre enn oss... me spiste middag med disse for me reiste tebage te ipanema der me traff karoline, elise, alan og ida.. og to venner av kine og hanna som tilfeldigvis va der.. de kom rett etter me reiste..!

dagen etter reiste me te ilha grande. me tok ein minibus og ein 7seter.. me i minibussen satt kjempe trangt med bagasjen pa fanget i over 2 timer.. nesten 3 timer.. til og med eg som e liten hadde darlig plass!!! vell framme pa oya spiste me lunsj, for me sag oss litt rundt i omradet.. sa dusja me og gjor oss klar te kvelden.. satt pa strandkanten og drakk brus og koste oss!!

sagen etter reiste med pa battur, der me grilla, bada og hadde d kjekt heile dagen!! eg va fremdeles syk, med do dater, men klarte meg... froys veldig masse og klarte ikkje bada sa mye men ellers bra! gikk a la meg rett etter middag fordi eg va sa utslitt! trur eg hadde litt influensa og!

dagen etter dette gikk med fra der me bodde te lunas mendes, ei veeeldig fine strand!! kjempe lange a kjempe fine!! tok 2 timer a ga.. sa me fikk ein fine treningstur og..;) me bada, tok masse bilder og hadde d topp..! sovna litt i sola og..!

dagen etter dette reiste me vidare te paraty, som va ein koselig gammal by her.. har ikkje sett sa mye enda, men d komme vell d og..!! har litt darlig tid na, ska snart motes for a spise middag sa eg ma springe tebage te hostelle!!

klem fra brasil

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei hei annelin, virke så du har d kjempegøy i brasil, masse å se og masse og oppleva :)

Nå begynne me å få litt brugbart vær her heima så d e ganske gøy :D
Kosa deg videre

Jordå rundt 2008 sa...

stemme d!! har d kjempe goy!! na begynne magen min og a bli okei igjen.. har slede me den i ei uka og 3 dager na.. men krysse fingrene pa at den ska ver bra igjen snart!! =) ke du jer fornoge heima da? kosa deg vidare du og! hilsa trine!! klem

Elin sa...

Hei Vennen!
Kjekt å lesa alt på bloggen din!
Og veldig kjekt at du e flinke t å skriva kort t oss!

Håper du snart får lagt inn bilder! Kjekt å se opplevelsene gjennom linsen din!!

Kos deg i Sør-Amerika!

Klem fra Mamsen =)

Jordå rundt 2008 sa...

heihei! ska prova a fa lagt inn bilder, men kabelen min virke ikkje her.. ma lasta inn pa pcene via cd.. har cden men kan ikkje lasta opp programmene her.. sa eg ma lana kine sin brikketing hu kjopte i thailand.. men nar me e pa dataen pleie somregel hu brukan.. som igjen fore te at eg ikkje far tid t d liksom... ska prova a fa tak i sannen brikka eg og!

hape alle kortene komme fram!! gla i deg! klem

Anonym sa...

Og du har det fremdeles topp, forstår jeg!!!
Håper du slipper å slite mer med magen.
Kos deg masse resten av tiden, det kommer nok snart til å føles som turen er slutt om noen dager, og ooops, hvor ble tiden av?
Klem fra Rose

Anonym sa...

Hei Annelin!
Tusen takk for kort fra sør afrika og Rio!! Sette utrolig stor pris på det! Og så er du så flink å skrive masse på! Dette blir kjekt når jeg blir gammel og grå og sitter på gamlehjem og mimrer!
God bedring til magen din!! Klem fra nancy

Jordå rundt 2008 sa...

stemme d Rose!! tiden gar kjempefort!! heilt sygt!! magen har roet seg na sa d e bra!:D ellers har me kommet oss te uruguay, men pcen her i salto e ikkje den beste og me har bare ein dag her sa eg far ikkje oppdatert noge!!

bare hyggelig tante!! ma jo sende fra alle plassene eg e pa vettu.. jaffal alle landene..! trur d ska ver ett par te pa vei, men vett ikkje kor lang tid de tar.. va egentligt ikkje lov a sende fra zimbabwe, men hu pa hotellet sa at hu sko fikse d!! sa du far vente i spenning pa kort fra der og..;)

kjekt dokk kommentere og folger med!! setter pris pa d!!

stor klem fra salto, uruguay!

Anonym sa...

Hei Annelin! Kjempe spennende å høre alt du oppleve! E innom bloggen titt og ofte! Tippe det er tøft til tider, men det høres ut som at du greie deg fint, å det e kjekt å vite! Du e virkelig ute å oppleve verden altså! Lykke til videre på tur! Tenke på deg! Hilsen Karin Synnøve=)

Anonym sa...

Hei Annelin.

Jeg er så imponert over alt dere får med dere på denne turen.
Til og med fallskjermhopping. Den var virkelig tøff altså. Kjempekjekt å følge med dere. Kos dere kjempemasse videre. Og tusen takk for postkortet fra SørAfrica.

Klem fra Linda