costa rica

costa rica

mandag 11. februar 2008

bambusrafting, elefantridning, tigertholding og fossefall=)

i dag har me vore paa stortur.. Eg, kine og hege reiste kl. 07.00 ut av bangkok i minibuss, sammen me ei turgruppa.. me va fuste innom minnesmerkingen fra 2.verdenskrig., trist syn.. saa va me innom krigsmuseet, og ei bro som var kjempe liten, veldig beroemt bro, men huske ikkje heilt ke hu hette.. ette dette gikk turen vidare te ei elv der me blei frakta i ein liten baat ut te ein bambusflaate, som me floeyt paa tebage igjen.. herligt.. paa veien tebage stopte flaaden paa andra siaa av vanne, saa me motte gaa over ei viinglete heimasnekra hengebru.. litt ekkelt men kult..;)

saa va me aa saag paa ett fossefall, veeldig fint, me moette 4 rare gutter her, som viste seg aa ver norske.. hihi.. jaja saann kan d gaa.. itte fossefalle va d lunsj.. eg aa kine va veldig skeptiske te maden, naar me saag at d va samma kjoette. og matretten me blei matforgifta av paa koh tao.. men ris va godt d..;)

itte dette va d elefant ridning.. ganske kult.. syns litt synd paa elefantane, men va ein opplevelse d og..! eg fikk sitte framme paa hode paa elefanten.. stiligt!!

saa kom hoeydepunktet av turen.. ein tur innom tigertempelet.. som e ein plass der du kan gaa inn og klappa, holda og leka( leka bare me dei minste tigrane paa 2mnd) av tigrer.. me betalte 1000bath =200kr for aa faa holde tigerens hode i fanget.. va ganske kult.. fikk ett belte og postkort og siden me va me paa dette..! saa fikk me ein "guida" tur rundt i tigerparken der me hadde ein som leide oss rundt og ein som gikk itte og tok bilder av oss.. fikk maaange bra bilder!

paa slutten av dagen gikk me alle 5 rundt i byen og shoppa, eg bestilte 2 skreddersydde kjoler, ein te aa ha i Hegeen min sitt bryllup i desember og ein kinakjole..:) eg e jo ikkje kjolemenneske daa saa kan ble morsomt..;) bilder komme snart.. love!!!!=)

kleem fra meg=)

3 kommentarer:

Elin sa...

Høres helt fantastisk ut! Om enn litt skummelt med tigerne!!

Fikk du mailene ang. Kambodia, Laos og Vietnam fra meg? Sjekk Lyse-mailen! Eg fekk Hotmail-mailene i retur :(

Dokke e jammen goe! Stå på - have fun - go mad =)
Klem fra Mamsen =)

Anonym sa...

D hørres ud så dåkk har d skam kult=)
Sgo ønska eg åg va på jord omreise=)
Eg har vert på jobb å skole, vanlige egentligt ganske kjedelige dag..=) hehe
Kor dåkk sga videre nå?
Har forresten lagt bloggen t bookmarks nå=) Sånn eg kan gå inn å sjekka an ofte=)
Dåkk får ha ein fine tur videre, ser fram t rapportering fra neste spennande eventyr ude i den store verden=)
Stooor klem

Unknown sa...

Pus, pus, puuuus=) Ha det kjekt pa resten av turen. Reise om ein time=( Tebage te det kalde vere, sukk...