costa rica

costa rica

søndag 3. februar 2008

litt meir oppdatert=)



ja daa va me ennaa paa koh tao.. i gaar stod me opp kl. 06.30 for aa ver me ein organisert tur ut for aa dykka. kine, cathrin og hanna dykka mens eg va me i baaten og snorkla, siden eg ikkje kan dykka pga de stygge bihulene mine.. men aa snorkla i d klara knallblaaa vanne va jo heilt fantastisk d og.. va akkuratt som ein droem..! mens kine og deras gruppa va ute, blei eg kjent me ein amerikaner som reiste rundt aleina.. han hadde nettopp vore i kambodia, og skroette veldigt av det. saa me bada og hoppte fra den hoeye baaten imens me venta.. eg saag faktisk mange kule fisker bare me og snorkla og.. saag den eine nemofisken, sverdfisk , ein stooore fisk og ein rare fisk.. hehe.. va ein stim av den nemofisketypen som kom og svoemte rundt meg og smaabeit meg.. rett foer eg beit igjen..;)

se korr blaatt og heerligt vanne e.. (ingen bilderedigering her..)


i dag har me vore paa stranden, men det e saa varmt her at me kunne ikkje ligge og sola oss.. eg og kine spelte strandtennis i strandkanten, saa me bare kunne hiva oss uti naar me trengte avkjoeling.. heerligt..! men t tross for solfaktor 30 og teskjorte store deler av dagen klarte kine aa bli brent paa heila seg, eg paa skuldrene og cathrin og hanna ett par plasser dei og.. men kine va den mest roede..;) hihi.. stakkars..


itte aa ha spist lunsj, gikk me paa romme og dysja, ein kalde dusj for aa kjoela oss ned litt, foer eg og kine, som dele rom, kolapsa paa sengaa forran vifta.. plutseligt fant me ut at me sko finne ut ke tia va, og d va godt at me jor, fordi taxien gikk om 10 min aa me va ikkje kledde.. me laag bare i handkleet;) hehe..


naa sitte me i byen, paa ein internettkaffe og alle samen skrive paa blogger og mailer.. har vaert her i snart ein time, men he fremdeles ein del igjen og fiksa paa dataene..;) eg sitte paa siden av cathrin og hanna som har ein blogg sammen..(http://www.cathrinoghanna.blogspot.com/) ganske morsomt aa hoerra paa kossen dei planlegge ke dei ska skriva og kossen dei ska skriva d.. eg og kine bare skrive me...;) saa dont mind correcting us..;) kine sin blogg e forresten ( www.kinehjo.blogspot.com)


ellers saa har eg og kine yatzy maraton daa.. me spele yatzy kver dag aa ska se i slutten av turen kem som vinne.. vinneren maa ta me den andre ut paa middag etter turen.. itte 10 omganger yatzy ligge d 5-5..=)


ellers saa spille me kort og kose oss paa kveldane.. veldig fredelig her ute!
ellers e d veeldig kjekt aa see at dokk der heima kommentere her inne! alltid goey aa faa kommentara vettu...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Eg vant!! jess :D
Nemofisken hette Klovnefisk tror eg :P Såg dødsherligt ud i vanne, solbrent ja, hihi d e ikke heilt lett av og t :D

Eg må sei at eg heie på Kine på yatzy, si hu ikke e så flinke så Annelin i bowling, hu fortjene og vinna noge hu og :)
Ha en fine kveld :D

Elin sa...

Hei Annelin ... og resten av gjengen!!

Nå sidde me her og lese bloggen din. Mormor og morfar, Carina og Alexander er på middagsbesøk. De e grønne av misunnelse når de ser bilde! Ser jo så deilig ut. Morfar sier æhææææ hei - hvordan står det til med deg? thihi... der e lenger t londn enn med fly! Ha ein knallkjekke tur! Mormor sier: Kos deg! Jeg savner deg og håper tiden går fort til du kommer hjem igjen! 1000 klemmer venter! Ring når det passer! Jeg har også lyst til å svømme i det blå vannet! Hadde vært deilig. Badebassengen må nok opp i sommer ja! Kos deg i varmen og nyt turen!

Klem fra oss!!!

Elin sa...

Hei Annelin!

Eg måtte bare legge t at eg glede meg t å åpna mailen på jobb i mårå! Det sette nok alle pris på!
Hold oss oppdatert!
Klem fra Mamma

Elin sa...

Forresten: eg e best i Yatzi! Eg har Yatzi i 2'ere på 1 kast! Bare spør Annelin - det skjedde i Romania!!!!

Yoohooooo.......=)
Mamma

Tante Moster sa...

Hallais du vakre vene jordomseiler!
Isje d at eg e misunnelige - nei da! Dokke kan skrøyda av å ver solbrendte - eg har frostskader:-)

D såg heilt fantastisk ut å bada der, MEN - fisk er til å ha på middagsbordet isje te å driva sosiale aktiviteter med! Eg har ein ganske bra avtale med fisken - viss den holde seg vekke fra badekaret mitt så ska eg holda meg vekke fra badevannet dens:-)

Me har nettopp vert på Hommersåk å spist deilige boller med masse krem!

Ellers går livet her nord som vanlig. Jeg har sittet mange timer med lekser idag....

Kos det videre og isje glem reglane t Anders - De gjelde og for Amrikanere :-)

Diger klem fra tante moster!

Elin sa...

Hei igjen =)

Jeg får muligens flytte inn på det nye kontoret mitt i morgen!!!! Då må eg passe meg for å ikkje gjøre samme brøler som han nedenfor:

Nytt kontor

En lovende ung forretningsmann hadde nettopp fått nytt kontor, og første dag på kontoret kom det en person for å besøke ham. For å imponere gjesten litt tok forretningsmannen telefonen og lot som om han satt i en svært viktig forretningssamtale.

Etter noen minutter la han på røret og vinket gjesten inn.
- Hva gjelder det?
- Jeg kommer fra Telenor. Det er jeg som skal installere telefonen...

Elin sa...

Så litt hjernetrim:

Hva går jorda rundt og står i et hjørne?

Anonym sa...

hei annelin:P
nå sidde eg her på pc-en din:)
men eg lurte på en ting så eg håbe du svare meg på: kor du har lagt the oc season 4 henne eg finne del 2 i pcen men eg finne iche del 1 har du anelse om kor du har lakt an? hadde vert fint om du om du viste det..
kos deg vidare kjempe glae i deg klem amalie...

Jordå rundt 2008 sa...

amalie: de ligge i pcveska mi... i d lille romme paa siden...=)

tante maastaar..;): eg he funne ein nye teori om fisken, bite den i meg, bite eg i den... og visa versa.. hee.;) huske sjefen sine regler ja... ska passa godt paa..

mamma og mormor og morfar aa dokk: bare aa ta turen.. blaatt hav saa lang du ser, ett paradis paa ei oeda oey, middag te 20 kr... heerligt!

Anonym sa...

hei Annelin:)
takk...savne deg masse.
kos deg
klem amalie:)<3<3

Anonym sa...

Hei Annelin. Høres ut som dere har det supert. Flotte bilder og kjekt å lese blogg.
Kos dere videre og skriv reisebrev:)
Lykke til med yatzy turneringa.

Klem fra mamma'n til Kine.

Anonym sa...

Hei Annelin og dere andre.

Ser så fantastisk herlig ut dette her. Så kjekt å følge med hva dere gjør og skal gjøre 5 mndr fremover. Kos dere videre kjekke jenter.

Hilsen Linda m/fam. (nabo)

Elin sa...

Hei =)

Har dokke løst gåten?

Klem Mamsen

Anders sa...

Det høres utrolig nydleig ut der nede! Lyst til å bytte? Du kan lese til prøve og e kan snorkle litt:)

Morro å følge med på å som skjer:)

Anonym sa...

et frimerke Elin :D

Anonym sa...

Hei, hei Annelin!
Blir litt grønne her eg sitte og lese... håbe det bler min tur ein gong!
Du e heldige Annelin, nyt så godt du kan! Någe å leva på i mange mange år!

Klem frå Rose

Elin sa...

Hallo!

Klarte dokke an, Annelin?

Fine, Alex! Stemme det!
Elin