costa rica

costa rica

søndag 10. februar 2008

bangkok; sygehusbesoek og tur..;)

ja daa motte me proeva ud sjugehuse her i bangkok.. me reiste fra koh tao paa torsdagsmorning.. itte ein 2timers baadtur me ein catamaran, og ein 10 timersbusstur paa ein nyere buss va me framme i bangkok.. me tok taxi te "big johns backpacker hostel" som me hadde booka 2 netter paa.. va akkuratt komt inn aa sjekka romme, foer me motte paa sjukehuse me cathrin, som ikkje foelte seg heilt bra, hadde diare aa spydde.. me va paa ett privat sykehus, camilian, der hu fikk snakka me ein lege og fikk nogen medisiner. itte ein telefonsamtale te mammaen te cathrin fikk me bekrefta at medisinene va okei, og at d va trygt aa ta dei..

naar me kom te bage motte big johns kjoekken aapne maten igjen bare for oss, me va jo saa sultne.. me fikk pizza me skinke og ost.. eg kjente meg litt uggen i magen, men fant ud at d sikkert bare va fordi eg ikkje hadde spist paa lenge.. saa eg presste bokstavelig talt i meg to stykker. drakk kver bit ned me vann.. saa utover kvelden kom hege, venninnaa te kine som sko holde oss me selskap nogen dager i bangkok.. me gikk opp paa romme aa slapte litt av. der kolapsa eg pa sengaa me uutholdelige smerter i magen, men tenkte at eg sko sova d av meg.. soving blei d heller lite med. itte ein halvtimes kvil motte eg paa date me doen.. a der blei eg.. d kom ut alle veier, til og med vann kom opp igjen, saa eg va ganske dehydrert naar maarningen kom.

fredags morning tok hege og kine meg med paa sykehus, der eg blei moett med rullestol i doeraa, og fikk god service hele veien. naa va me paa ett nytt sykehus, samitivej hospital, som me fant ut ittepaa va d stusta i bangkok. eg blei lagt inn me drypp. eg hadde blitt ,atforgifta og va kraftigt dehydrert.. dagen gikk me paa og sova, aa i loepet av ittemiddagen fikk Kine og hyppige dater med doen, saa sorry dei som trudde at kine va ledig, men trur doen slo dokk alle ut denne dagen..;)

d endte opp med at kine, som egentligt bare sko sove paa sofaen paa romme mitt for aa holda meg me selskab, blei lagt inn me drypp hu og.. aa litt seinare kom cathrin og labbande. saa av ett reisefoelge paa 4 fra koh tao og hege fra hongkong va me 3 innlagte me akkuratt d samma.. ska jo og ver nevnt at KINE meinte at hu hadde ikkje vore sjuge hadde hu bare SOVE OEVE DIAREEN... hahaha.. dagens.. kine: ingen kan sova oeve ein diaree, den bare komme..! ;) (trur hu fant ud d)

itte kvert som posane me drypp blei tomme, kom dei me fleire.. trur eg va oppe i 7 poser totalt.. saa d blei mange dobesoek, og ittesom eg va bunden te ein maskin paa stroem i motsettning te kine, ikkje spoer meg koffar, saa motte eg ha hjelp kver gang eg sko paa do..;)

lordagen va eg klar te aa sjekka ud, men den gang ei.. me motte bli her te sundagen, minst.. de fylte paa me drypp, saa me blei sengeliggande ein dag te.. hege og hanna saag sitt snitt te aa sjekka ud byen saa dei tok turen inn te sentrum.. eg blei daa frii fra dryppet kl. 10 paa kvelden mens kine og cathrin motte ha denne te sundags morning..

i tillegg te drypp fekk me og maange tabbeletta, mot kvalme og diare, antibiotika, eg fikk tabelettform mens de to andre fikk d intravenoest, og saa fikk me brusepulver mot diare og ein slags melkelignende sak som me sko drikka.. mange rare smaker paa ein gang..

legen som kom te meg og kine lo alltid av oss, han mobbde meg for at eg hadde ei skrua i magen, piercingen min i nevelen, og tulla alltid me aa dra meg opp itte den elle om han sko "skru meg opp" kine blei mobba for rare lyder i magen, og sammen blei me movbba for yatzy og kortspillingaa.. eg lede forresten yatzyen 10 mot 7, for de som lurte..

ellers blei me godt ligt av sykepleierne, saa nar me sko gaa kom de bort te oss og ville ta bilde av oss, me mobilen.. viktigt at dei sjoel og va me..;) me tok og bilder av dei.. herlige va dei.. a her e ikkje eg den laveste heller;D hehe..

ellers har me komt oss te backpacker gadaa her i bangkok.. her e d masse hyggelige folk aa me har fatt oss heilt greie reine rom te 500 bath for ett dobbeltrom = 100 kr for 2personer.. 50 kr paa kver.. ikkje gale d..

naa ska me sjekka ud markedlive her i gadaa.. mange kjekke ting aa se der.. haabe me.. ;) har ikkje heilt kontroll paa bilder enna, men dei komme..:)

stor klem fra oss her nede, friske som ein fisk..;) jaffal nesten..;)

6 kommentarer:

Kine sa...

hehe.... te mitt forsvar, saa meinte eg at aa bli innlagt paa sykehus, va litt vel droeyt..meine eg konne fint klart meg uten! :D

menmen.. va jo koseligt det!

Jordå rundt 2008 sa...

hehe.. kanskje d du meinte men va ikkje d du sa..;) hihi;) du e avsloert og busted der kine;) liten blonde ein pa deg der som eg ska leva pa lenge..

Kine sa...

haha.. du meine det e lurt jha! tror bare du ska ver forsiktige eg.. eg har ganske mye aa komma med! men tror kje eg trenge sei mer en det, daa avsloere eg for mye.. men bare kos deg me kommentaren min du! Du ska faa ha en du og.. Blir litt vel kjedeligt naar det bare e eg som maa mobba deg :P

Elin sa...

Hei, kjære modige jenter! Jammen fekk dokke litt av ein erfaring.

Sånn e livet - shit happens=) Unnskyld, eg måtte bare!!! thihii...

Kanskje ikkje det kjekkaste, men viktig likevel. Det er sånne ting me får erfaring av!!

Det er godt å høre at dere gjorde alt riktig, tok kontakt med lege, følgte og tok vare på hverandre. Bra jobba! Eg e stolte av dokke!

Nå må dokke kosa dokke masse i Bankok. Bestilla masse skreddersydde kler. Ta høyde for noen cm her og der. Dere er sikker nokså avmagret etter dietten de siste dagene!!

Kos dokke. Sko forresten hilsa fra alle.....Amalie, Pappa,Mormor, Morfar, Farfar, Faster Ellen, Annette, Mathilde (ja hu sa det sjøl), Arni, Lars, Jeanette, May Britt, Oddbjørg, Rose, Stine, Tone, Astrid, Sigrund........ og alle de andre så eg har glømt nå!!!=)

Kos dokken!
Stor klem fra Mamsen

Anonym sa...

Halloen Annelin!
Eg fekk kjeft av mammaen din for at eg ikkje har lagt inn någen melding endå....så her komme det då :-)
Bare for å sei det, at sjøl om der ikkje har hagla inn med meldingar fra meg,så betyr ikkje det at eg ikkje har lest alt du har skrevet i bloggen din og ellers fulgt med på kordan det går me dokke der nede. syns jo det var litt tøft kanskje å måtta ligga syk på et sykehus i et land langt langt vekke! Uffameg- likte ikkje heilt det nei!Men veldig godt å høre at dokke er blitt bra igjen- og at det var et ordentlig sykehus :-)
Nå må dokke ta det litt med ro någen dager- det har dokke tid te- og komma dokke heilt ovanpå igjen- få litt mer krefter- det sitte nok litt i kroppen det som dokke har gått gjennom!
So long! Masse klemmer fra nancy og May

Anonym sa...

HeiHei! Tenkte bare du måtte få veta at nå går mor di rondt med ett stort smil og e så stolte av dokke! Hu e kjempegla for det hørrest ut som du e gla, det e det så e viktigst for na! Kos dokk!
Klem frå Rose